GDG Annual Colorist Choice Vol.1 Manuela’s Kleurbezigheden

Op 7 juli 2015 kwam het allereerste boek uit van Global Doodle Gems. “Global Doodle Gems” Volume 1: “The Ultimate Coloring Book…an Epic Collection from Artists around the World! “. Daarna zijn er vele boeken vanuit de GDG  ‘fabriek’ verschenen. Als je niet bekend bent met deze boeken zou je misschien geen idee hebben welke je nu zou willen aanschaffen. En daar is dus nu iets super leuks voor! Namelijk…..

July 2015 the first Global Doodle Gems book ever came out GDG Volume 1: “The Ultimate Coloring Book…an Epic Collection from Artists around the World! “ After that tons of books are published. And if you are not familiar with those books and you really do not know which one to buy, maybe this might be a good idea!

GDG Annual Colorists Choice Collection Vol.1 jeahhhhhhhh 🎉🎉🎉

Dit boek bestaat uit platen die zijn genomineerd door allerlei coloristen die reeds platen hebben gekleurd van GDG. Er mocht een keuze worden gemaakt tot aan de boeken van april 2016. Daarna heeft een jury zich hierover gebogen en heeft een keus gemaakt uit meer dan 500 genomineerde platen. En deze keuze vind je dus terug in dit boek. Hoe leuk is dat?

En wat ik zelf nog leuker en vooral spannend vind….. is dat er een volume 2 aan zit te komen. De nominatie ronde is al geweest en uiteraard heb ik diverse platen genomineerd. Ben je nieuwsgierig hierna? Dan kun je dat hier allemaal zien.

GDG Annual Colorists Choice Collection Vol.1 yeahhhhhhhh 🎉🎉🎉

This book contains drawings selected by colorist from all over the world, a selection from all the books published before april 2016. More than 500 colorings were nominated, and a judge did the counting and the selection. How great is that. And what is more excited, there will be a volume 2, nomination already is done…curious ? Look here

Voor nu terug naar volume 1. Het is een flink dik boek dus er moet haast wel iets tussen zitten wat je aanspreekt. Uiteraard zitten er ook platen bij waarvan ik denk, nou euh, liever niet. Maar inmiddels weet ik ook dat smaak veranderd dus wie weet ooit in de toekomst…. of anders een mooie uitdaging 🤔😉

In iedergeval heb ik drie platen gekozen die mij enorm aanspraken. Misschien heb je er al twee van zien voorbij komen op mijn facebook pagina, want deze heb ik enige tijd geleden al gekleurd. Daarna ben ik enorm druk geweest met allerlei andere GDG-projecten, maar nu eindelijk tijd vrij kunnen maken voor de derde plaat die mij maar zielig bleef aanstaren. Hahaha

For now, back to volume 1, big book so there must be something in for you. Of course I see drawings that is not for me right now, but maybe later…a challenge for myself! I choose 3 drawings that I really do like, you did see already 2 of them on my page. I was very busy lately, so it took some time to finish my last one,

De eeste plaat die er echt uitschoot voor mij was ‘ de verdrietige clown’ getekend door Bev Choy uit Colors of Whimsy 3. Deze plaat had ik net voor de carnaval gekleurd, vond het een erg toepasselijke plaat daarvoor en wilde de clown toch iets vrolijks meegeven. Ik heb hem gekleurd met de Derwent Artist. Erg fijne potloden voor vooral het gepriegel van de haren. De achtergrond heb ik met Panpastel gedaan, zoals eigenlijk altijd 😊
The 1st I did was “the sad clown”, done by Bev Choy from the book Colors of Whimsy 3.    I did this one just before carnival and wanted to give it a little happiness, colored with Derwent Artist, very great pencils for details like the hair. The back is done with Pan Pastel, I use it almost everytime

IMG_1924

IMG_1923

De tweede plaat die ik koos was mijn ‘meneer de uil’ plaat. Kennen jullie die nog? Deze plaat is echt één van mijn favorieten geworden. Wat was dat leuk om te doen. Heerlijk je fantasie erop los en laten zien dat bladeren niet altijd groen hoeven te zijn. De plaat is getekend door Diana Holmes van WhimsicalCheers en komt uit Global Doodle Gems Volume 10.

The 2nd was a “mister owl” drawing, do you remember it from television? It really became ne of my favorite drawings, so much fun doing this one. Fantasy and show you that leaves don’t have to be green always. Drawing done for GDG Volume 10 by Diana Holmes from WhimsicalCheers,

Ik ben begonnen te kleuren met de Brunzeel Expression, maar daar kwam ik toch wat kleuren te kort, daarom ook nog wat Derwent Coloursoft en Caran d’Ache Pablo erbij gepakt.

Started to color with Bruynzeel Expression, I missed some colors, so also grabbed my Derwent Coloursoft and Caran d’Ache Pablo

IMG_1931

De derde plaat is een leuke van Laurie Beauchamp en komt uit Dazzling Dragons. Deze plaat was zo leuk om te doen dat ik er helemaal in opging en geen foto’s tussendoor heb gemaakt, wat ook best wel eens lekker is. Gekleurd met zogenoemd ‘mixed media’ wat een mooi woord is voor allerlei verschillende materialen hahahaha 😂😂

The 3rd I did is from Laurie Beauchamp from the book Dazzling Dragons. I had so much fun coloring it, that I forgot to make pictures inbetween, and that was nice too. Colored with a so called Mixed media, what is a nice word for a lot of different brands.

IMG_1914

Tot zover drie leuke platen uit dit mooie boek. Als jullie graag nog meer van dit boek willen zien, klik dan hier voor een flipthrough. Of benje gelijk al zo enthousiast dat je het wil kopen? Dat kan natuurlijk ook. Het boek kost €12,57 en is te koop bij amazon.de

So far, 3 nice draings from this beautifull book. Like to see more push the button

Dank jullie wel weer voor het lezen en tot de volgende keer!!

Thanks for reading and see you next time!! Manuela’s Kleurbezigheden

Leave a comment